2011-12-23 ? 12:53:52

Nu råder julmys och rullande av köttbullar.


Bild tagen på vår gran med appen Instagram.


Klapphögen har växt under granen, gästerna har kommit och nu är det bara det sista i mat/bak som behöver göras. Och självklart ska skinkan in i ugnen också!



Traditionen den 23:e är enligt min mor att äta varm skinka på vörtbröd. Något jag inte tycker är så gott, det ska vara kall skinka! Men smaken är som baken, delad! Det passar väldigt bra när man pratar om skinka.

 

Mina planer för dagen var att först ta en löptur och springa av sig lite så man förtjänar lite extra gott på julbordet i morgon. Det är avklarat, skönt! Nu ska det rullas köttbullar och efter det ska jag ge mig på att göra skumtomtefudge och göra Ernst hemmagjorda marshmallows.

 

Återkommer med uppdatering hur det blev.

God jul.

Kommentarer
Linda

Hej!

Jag heter Linda Axelsson och är journalist på Östgöta Correspondenten i Linköping. Jag ska göra en serie inför jul och är på jakt efter en julbloggare att porträttera. Personen ska vara aktiv i sitt bloggande och bo i västra Östergötland, det vill säga i området kring Linköping, Motala, Vadstena, Mjölby, Ödeshög. Skulle du känna till någon sådan så får du mer än gärna tipsa mig. Jag har mejladress: [email protected] och mobil: 0708-280 560.
Solsken
//Linda

2013-11-18 @ 16:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: